Okres melodii
Umiejętność unoszenia głowy, nieświadome ćwiczenie narządów artykulacyjnych, powstają przypadkowe dźwięki. Głużą wszystkie dzieci nawet głuche
Okres melodii
Umiejętność siadania, dziecko naśladuje dźwięki, które usłyszało, zamierzone powtarzanie usłyszanych sylab.
Okres wyrazu
Pozycja pionowa, wstawanie. Pojawiają się pierwsze wyrazy (mama, tata). Samogłoski: (a, o, u, i ,y ,e, spółgłoski p, b, m, d, t, n, k, ś)
Okres zdania
Dziecko chodzi, pojawiają się proste zdania powinno wymawiać: p, b, n, pi, bi, mi, f, w, fi, wi, ś , ź, ć, dź, ń, ki, gi, k, g, , ch, t, d, d, n, l
Okres swoistej mowy dziecięcej
Pojawia się głoska r, czasem głoski: sz, ż, cz, dż. Nie należy zmuszać dziecka do wymawiania r na siłę.
5-6 rok życia
Wypowiedzi wielozdaniowe, utrwalone sa głoski sz, ż, cz, dż.
7 rok życia
Opanowana jest technika mówienia, ale proces rozwoju języka nadal trwa..
Okres swoistej mowy dziecięcej
Wypowiedzi wielozdaniowe, utrwalone sa głoski sz, ż, cz, dż.
Okres swoistej mowy dziecięcej
Opanowana jest technika mówienia, ale proces rozwoju języka nadal trwa..