Zajęcia z psem terapeutycznym podczas zajęć logopedycznych, neurologopedycznych i Montessori dla wszystkich!
Wiemy, że psy pomagają dorosłym i dzieciom w terapii logopedycznej. Dzieci o wiele łatwiej budują więź emocjonalną ze zwierzętami. Przebywanie psa w trakcie terapii logopedcznej usprawnia komunikację i pozytywnie wpływa na rozwój dziecka, które dąży do kontaktu z psem na drodze werbalnej i poza werbalnej.
Zasadnicze działanie spotkań z psem to kontakt fizyczny ze zwierzęciem (głaskanie, przytulanie itp.) jak również nawiązanie więzi psychicznej z czworonogiem, co ułatwia proces efektywnego przeprowadzenia terapii mowy szczególnie u dzieci z zaburzeniami w sferze psychologicznej.
Dogoterapia, zdaniem specjalistów, największą efektywnością wykazuje się w rehabilitacji dzieci, które w większości przypadków wyjątkowo pozytywnie reagują na zabawę z czworonogiem.
Pozwala na otwarcie się psychologiczne na proces terapeutyczny i inne osoby, wzmacnia zaufanie i polepsza funkcje kognitywne (pamięć, koncentrację, postrzeganie, mowę i inne) Zastosowanie psa w trakcie terapii logopedycznej powoduje u dziecka redukcję lęku, zmniejszenie poczucia samotności, a także poprawę nastroju, stymuluje funkcje poznawcze.